Opettajan näkökulma

Aris-mobiilioppimisalusta on Wisconsinin yliopiston kehittämä oppimisympäristö. Opettaja suunnittelee ja hallinnoi sovellusta selainohjelman kautta pöytäkoneella osoitteessa http://arisgames.org/make/, josta löytyy myös ohjeita sovelluksen käyttöä varten sekä keskustelufoorumeita.

Opettaja tekee tunnukset Ariksen selainpohjaiseen editoriin. Tunnukset voivat olla samat, mutta ne pitää tehdä erikseen.

Opettaja tekee tunnukset Ariksen selainpohjaiseen editoriin. Tunnukset voivat olla samat kuin iPad-sovellukseen kirjautuessa, mutta ne pitää tehdä kumpaankin erikseen.

Kirjauduttuaan sovellukseen opettaja näkee luomansa pelit ja voi luoda uusia pelejä.

Kirjauduttuaan sovellukseen opettaja näkee luomansa pelit ja voi luoda uusia pelejä.

1. Game Setting: aloituskuvan ja kuvakkeen luominen, editoreiden lisääminen, opiskelijoiden tallenteiden tarkastelu. 2. Quest Editor: Tehtävien teko ja tehtävien suoritusvaatimukset, esim. mediatallennus tietyllä säteellä. 3. Add Object: Hahmojen (Character), Infolaattojen (Plaque), muiden objektien (Item) luominen. Objektit näkyvät vasemmassa kehyksessä, josta ne vedetään hitaasti kartalle haluttuun paikkaan.

1. Game Setting: aloituskuvan ja kuvakkeen luominen, editoreiden lisääminen, opiskelijoiden tallenteiden tarkastelu. 2. Quest Editor: Tehtävien teko ja tehtävien suoritusvaatimukset, esim. mediatallennus tietyllä säteellä. 3. Add Object: Hahmojen (Character), Infolaattojen (Plaque), muiden objektien (Item) luominen. Objektit näkyvät vasemmassa kehyksessä, josta ne vedetään hitaasti kartalle haluttuun paikkaan.

Hahmoja luotaessa hahmoon sijoitetaan kartalla näkyvä pieni ikonikuva (Icon Picker) ja sitten tervehdyksessä näkyvä isompi kuva (Media Picker). Meidän sovelluksessa Tyyne hahmo neuvoo pelaajaa seurvaavan paikkaan ja Tyyne kertoo elämästään sotavuosina, jolloin pelaaja eläytyy kronologisessa tarinassa jatkosotavuosiin.

Hahmoja luotaessa hahmoon sijoitetaan kartalla näkyvä pieni ikonikuva (Icon Picker) ja sitten tervehdyksessä näkyvä isompi kuva (Media Picker). Meidän sovelluksessa Tyyne hahmo neuvoo pelaajaa seurvaavan paikkaan ja Tyyne kertoo elämästään sotavuosina, jolloin pelaaja eläytyy kronologisessa tarinassa jatkosotavuosiin.

Olemme luoneet Plaque-objekteja, joihin olemme sijoittaneet esim. talojen kuvia, jotta osallistuja tietää saapuneensa oikeaan paikkaan. Plaque-objekteihin olemme tallentaneet myös vanhojen purettujen puutalon kuvia. Myös pelin alkuun voidaan sijoittaa Plaque-objekti, jossa kerrotaan pelistä ja jossa on havainnollistavaa kuvamateriaalia.

Olemme luoneet infolaattoja(Plaque-objektej)a, joihin olemme sijoittaneet esim. talojen kuvia, jotta osallistuja tietää saapuneensa oikeaan paikkaan. Plaque-objekteihin olemme tallentaneet myös vanhojen purettujen puutalon kuvia. Myös pelin alkuun voidaan sijoittaa infolaatta, jossa kerrotaan pelistä ja jossa on havainnollistavaa kuvamateriaalia.

Kartalle voi raahata myös luotuja websivu-objekteja. Käyttäjä voi etsiä lisätietoa lähellä sijaitsevasta websivulinkistä.

Kartalle voi raahata myös luotuja websivu-objekteja. Käyttäjä voi etsiä lisätietoa lähellä sijaitsevasta websivulinkistä.

Kartalle vedettyihin objekteihin voidaan lisätä näkyvyyssäde metreissä sekä erilaisia näkyvyysehtoja klikkaamalla kartalla sijaitsevia objekteja.

Kartalle vedettyihin objekteihin voidaan lisätä näkyvyyssäde metreissä sekä erilaisia näkyvyysehtoja klikkaamalla kartalla painiketta Edit Requirements (esim. pelaajan on pitänyt tervehtiä edellisen kohdan hahmoa ennen kuin seuraava näkyy pelaajan kartalla).

Quest Editor -linkin (vasen kehys) kautta opettaja näkee tekemänsä tehtävät ja voi poistaa ja lisätä tehtäviä.

Quest Editor -linkin (vasen kehys) kautta opettaja näkee tekemänsä tehtävät ja voi poistaa ja lisätä tehtäviä.

Tehtävien näkyvyyttä ja suorittamisehtoja muokataan Requirements to Show - ja Requirements to Complete -painikkeiden kautta.

Klikkaamalla tehtävän nimeä, opettaja voi muokata tehtävien näkyvyyttä ja suorittamisehtoja Requirements to Show – ja Requirements to Complete -painikkeiden kautta.

Opettaja voi valita näkyvyys- ja suorittamisvaatimuksia valikosta.

Opettaja voi valita näkyvyys- ja suorittamisvaatimuksia valikosta. Opettaja voi säätää haluamansa kuvien, äänien ja videoiden tallentamisalueen tämän ikkunan kautta.

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s